هنر بهترین زبان برای انتقال ارزش های اسلامی و انسانی است

همزمان با هفته گرامیداشت مجاهدت های مردم کردستان، نفرات برگزیده جشنواره فرهنگی هنری بهار همدلی استان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۲۸۸۱۲۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با هفته گرامیداشت رشادت های مردم کردستان در دوران دفاع مقدس، ظهر امروز در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج مراسم پایانی نخستین جشنواره فرهنگی هنری بهار همدلی با رعایت پروتوکل های بهداشتی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج در این مراسم اظهار کرد: به ابتکار هنرمندان انقلابی کردستان و با توجه به شرایط حساس جامعه در خصوص شیوع ویروس کرونا شاهد اجرای رویدادی ابتکاری در بستر فضای مجازی بودیم.

حسن عسکری افزود: این جشنواره فرهنگی و هنری که با هدف تقویت روحیه همدلی در جامعه و انسجام هرچه بیشتر در مقابله با ویروس کرونا برگزار شد خوشبختانه با استقبال کودکان،نوجوانان و نسل جوان جامعه قرار گرفت و در مجموع 217 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج خاطرنشان کرد: هنرمندان کردستانی در بخش کارتون و کاریکاتور 42 اثر، در بخش نقاشی 140 اثر و در بخش داستان و دلنوشته 35 اثر را به دبیرخانه نخستین جشنواره بهار همدلی کردستان ارسال کردند.

عسکری در ادامه سخنان خود با تبریک ایام ماه ربیع الاول اظهار کرد: هنر زبان ماندگاری حوادث تاریخی است و هر حادثه ای که به زبان هنر آمیخته شده است به راحتی به نسل های بعدی منتقل شده است.

وی افزود: کردستان یک استان فرهنگی است و از دیرباز تاکنون مردمان این دیار با استفاده از زبان هنر برای انتقال ارزش های اسلامی و انسانی کوشیده اند.

عسکری اظهار کرد: نمونه بارز آن مراسم های مولودی خوانی در ماه مولود پیامبر(ص) است که مردمان این دیار با مولودی خوانی و دف نوازی توانسته اند در قالب این هنر مذهبی سیره و شخصیت پیامبر را به نسل های بعدی معرفی کنند.

وی افزود: ذائقه هنری باید تکریم شود و هنری که در اختیار ارزش های اسلامی و انسانی قرار گیرد تقدس شده و شاهد شکوفایی خالق آن خواهیم بود.

عسکری خاطرنشان کرد: در آستانه ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی هستیم و باید بدانیم که نفی استکبار برگرفته از آموزه های قرآنی است و جزو جدایی ناپذیر آموزه های هر فرد مسلمانی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج اظهار کرد: امسال باتوجه به شرایط کرونایی باید فعالیت های مرتبط با روز ملی استکبارستیزی را در فضای مجازی دنبال نماییم و پرچم استکبارستیزی را در این فضا برافراشته نماییم لذا نقش هنرمندان و فعالان فرهنگی در این خصوص ویژه خواهد بود.

عسکری خاطرنشان کرد: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند«اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد ماندگاری ندارد» و در این راستا ذائقه هنری باید تکریم شود و هنری که در اختیار ارزش های اسلامی و انسانی قرار گیرد تقدس شده و شاهد شکوفایی خالق آن خواهیم بود.

وی افزود: در بحث دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شاهد خلق آثار متعدد هنری بودیم و زیبایی هایی از رشادت ها و ایثارگری های شهدای انصار و مهاجر در کردستان به ثبت رسیده است که نیازمند این است که با زبان هنر به نسل های آینده منتقل شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج اظهار کرد: مجاهدت های پرسنل درمان طی چند ماه مبارزه با کرونا قابل تقدیر است و قدردان این بزرگواران هستیم و از هنرمندان متعهد کردستانی انتظار داریم تلاش ها و زحمات کادر درمان را از طریق هنر ثبت نمایند.

عسکری افزود: ۱۲۰۰ بسته معیشتی در ادامه رزمایش کمک مومنانه را به مناسبت میلاد پیامبر توزیع خواهیم کرد که نتیجه همدلی مردمی است و با زبان هنر می توانیم سختی های مبارزه با کرونا را به شیرینی تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت کرونا نتوانستیم نمایشگاه آثار برگزیده را دایر کنیم اما در بستر فضای مجازی از آثار رسیده نمایشگاهی مجازی ارائه خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز در بخش نقاشی کرونا از امیررضا رسولی،فاطمه مومنی،شایان محمدی،در بخش نقاشی روز قدس از ندامرادی،رز غباری و چرو رستمی،در بخش داستان و دلنوشته ازمجید صادقی،رامان جوانمردی و پرهام ذره بین و در بخش کارتون و کاریکاتور از محمدسامان صولی،محمدرضا حق شناس و سینا صحرایی به عنوان صاحبان آثار برتر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار